Zupa dyniowa na deszczowe dni.

Zupa dyniowa na deszczowe dni.

W zeszłym roku będąc u koleżanki jadłam pyszną zupę dyniową (pozdrowienia dla Gosi ;) ). Była pyszna, aromatyczna i pierwszy raz jadłam tak smaczną zupę dyniową. Przepis został mi podany ustnie. Kiedy przyjechałam do domu już go nie pamiętałam :) To nic! Spróbowałam sama i się udało. Udoskonaliłam swój przepis i dziś chciałam się nim z wami podzielić.

Składniki: dynia, oliwa, mozzarella przyprawy, wywar mięsno-warzywny, śmietanka kremówka, czosnek,  imbir, cytryna.
Udało mi się kupić pyszną dynię. Słodka, twarda o zapachu melona.
Kroimy dynię na małe kawałki.
Do patelni wlewamy olej i wrzucamy pokrojoną dynię.
Dusimy tak długo, aż zrobi się papka dodając na końcu 2 łyżki curry i 2 łyżki  kurkumy.
W tym samym czasie gotujemy wywar mięsno-warzywny. Tutaj dowolność co kto ma w lodówce.
Po uduszeniu przekładamy papkę dyniową do wywaru.
Do wywaru dyniowego dodajemy starte: 3 ząbki czosnku, kawałek imbiru i  wyciskamy połowę cytryny.  Solimy,  pieprzymy.
Z wywaru wyciągamy mięso z warzywami, które miksujemy.

Po zmiksowaniu dodajemy do zupy.
Tak wygląda zupa ze zmiksowanym mięsem.
Na samym końcu wlewamy śmietankę kremówkę.
Wlewamy zupę do miseczki dodając dużo startej mozzarelli.

SMACZNEGO!!!






2 komentarze :

  1. Brzmi ciekawie, zupe dyniowa jadam wylacznie jak ja moj znajomy ugotuje:-) Musze sprobowac Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kulinia zupa jest prosta i pyszna. Trzeba ja tylko dobrze doprawić. Daj znać jak Ci wyszła :) Zdradzę jeszcze,że czasem jemy ją z makaronem ryżowym ;)Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!