Kulinarnych przepisów kilka.


Kulinarnych przepisów kilka.


Od ostatniego wpisu minął tydzień. Przyznaje było pracowicie. Dzisiaj kilka przepisów kulinarnych. 
Jutro jarski piątek zatem zacznijmy od :

"WARZYWNE LECZO ZE SZPINAKIEM"

Składniki: papryka, kapusta, szpinak, brokuły, chili, cebula, oliwa, masło, przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka,  przecier pomidorowy.
Na oliwie przysmażamy paprykę.
Do papryki dodajemy poszatkowaną kapustę i dalej przysmażamy.
Kolejno dodajemy szpinak w liściach.
Później brokuły. Lekko solimy, aby warzywa puściły soki.
Gdy leczo nam się dusi przygotowujemy masło i oliwę.
Na oliwie z masłem przysmażamy cebulkę.
Zeszkloną cebulę wrzucamy do garnka z gotującymi się warzywami.
Na koniec dodajemy zmiksowane pomidory lub przecier, odrobinę cukru ,chili, słodką paprykę, sól i pieprz do smaku.
Wszystko mieszamy i gotowe. Czas przygotowania i duszenia ok 60 min.
Podajemy z chlebem i surową marchewką.




Po ostatnich zakupach okazało się, że mamy za dużo cytryn i wcześniejsza partia może nie dotrzymać konsumpcji. Dawno temu Nigella Lawson zdradziła sposób banalny, a zarazem świetny. Mrożona cytryna nadaje się do drinków, napojów gazowanych i herbaty. Czasem się zdarza, że braknie nam cytryny, a własnie przyszli goście  i co ? ... mamy wtedy w zamrażalniku.

"MROŻONA CYTRYNA"

Kroimy cytryny na plasterki.
Układamy na folie.
Przekładamy warstwami i wkładamy do zamrażalnika.

GOTOWE!!! I NIC SIĘ NIE ZMARNUJE!

Wszystkie dzisiejsze przepisy robiłam w jednym czasie zapewniam, że są szybkie i banalne.

Herbata z ...
Cytryną? Hmmm, a może pigwą? Dawno temu mój znajomy przyniósł dziwny owoc. Wyglądał jak gruszko-jabłko. Okazało się, że ma w ogrodzie pigwę.
Poczęstował mnie kawałkiem pigwy do herbaty i okazało się, że to jest to. 
Przeczytałam wtedy, iż pigwa posiada właściwości lecznicze i jest bardzo zdrowa.(Dla zainteresowanych: właściwości pigwy.)
Przyznam, że nie było łatwo ją zdobyć. Jak zobaczyłam na jarmarku pana z koszykiem owoców nie zastanawiałam się ani chwili.
Jesień to sezon przeziębień. Kawałek w herbacie to samo zdrowie, ale daje za mało aromatu jak dla mnie. Znalazłam prosty sposób, aby wyciągnąć z pigwy wszystkie soki :)  

Pokrójcie pigwę na plasterki i zasypcie cukrem. Zostawcie na kilka dni. Po tym czasie zlejcie sok i włóżcie go do lodówki.



 Zimny dzień już nie straszny! Na zdrowie!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!