Wielkanoc.

Wielkanoc.


Wczorajsza praca w kuchni trwała do godzin nocnych, ale za to jakie pyszności będą na stole...
Tradycyjne potrawy każdy wynosi z domu. U nas jednak zadanie jest utrudnione ponieważ wszystko powinno być bezglutenowe. 
Jak co roku nie zabraknie na naszym stole "Murzynów"(a tak naprawdę Murzinów) nie mylić z ciastem. Jest to kiełbasa biała lub jakaś inna zawijana w ciasto drożdżowe - to taki lokalny przysmak pochodzący ze Śląska Cieszyńskiego.
Murzyny (bezglutenowe).
Ciasto drożdżowe: 50 dag mąki (pszennej lub bezglutenowej), 5 dag masła, 1 jajo, 200 ml mleka.  Robimy zaczyn z drożdży i mleka  dodając łyżkę mąki. Po wyrośnięciu zaczynu mieszamy wszystkie składniki. Wyrabiamy ciasto i zawijamy kiełbasę. Czekamy, aż ciasto lekko wyrośnie. Smarujemy białkiem i wkładamy na 20 minut do piekarnika nagrzanego do 220 stopni.
Na zdjęciu po lewej "Murzyny standard" po prawej "Murzyny bezglutenowe".

Najlepiej smakują po 2 dniach, kiedy ciasto nasiąknie kiełbasą. Pycha!

Wielkanoc bez babki? Nie da rady! Uprościłam sobie zadanie i zrobiłam "Bananowe muffinki".
Oczywiście u mnie bezglutenowe, ale można zrobić wersję standardową. Przepis znalazłam tutaj.
Moje przedstawiam poniżej:

Muffiny bananowe ( u mnie bezglutenowe).
Pachną bananami już w trakcie pieczenia. Dawno nie jadłam czegoś tak dobrego. Przepis jest szybki i mało czasochłonny. Polecam!

Na ostatnie spotkanie klasowe w szkole u Julki, Beata przyniosła przepyszne ciasto. Jako, że uwielbiam mak nie mogłam odpuścić przepisu. Stwierdziłam, że to świetna alternatywa dla mazurków. Ciasto jest czasochłonne, ale naprawdę warto. Dla zainteresowanych przepisem - dokładna instrukcja wykonania wraz ze zdjęciami znajduje się tutaj.


"Cygańska droga"(u mnie bezglutenowa).


Przeglądając jednego z moich ulubionych blogów "Green Canoe", natknęłam się na świetny pomysł jak wykorzystać formy na babki. Idąc tym tropem postanowiłyśmy z Julią wykonać swoje kompozycje. 
Dzięki nim mamy w domu odrobinę wiosny.


To tyle na dzisiaj. Na koniec chciałabym wam podziękować za wszystkie odwiedziny i życzyć Wam :

Wielu

radosnych chwil

na Święta Wielkanocne,

serdecznych

spotkań rodzinnych

i smacznego jajka.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!