Majówka

Długi weekend za nami. Oj szkoda bardzo ;( Nie pamiętam kiedy udało mi się tak poleniuchować i popracować zarazem. Wszyscy gdzieś wyjeżdżają, a ja w takie dni marze tylko o tym żeby nie ruszać się z domu.
Prace w ogrodzie i bycie z rodzina to chyba najlepszy relaks dla ciała i dla duszy.
Mogę godzinami wpatrywać się w pola i lasy, które mam za oknami. Kiedy pada deszcz moje ciało odmawia mi posłuszeństwa, zatem zasiadłam za maszynę i oderwałam się od złych myśli. Jak wyszło zobaczycie w najbliższych dniach. Dzisiaj jak na majówkę przystało będzie kwitnąco i smacznie.


Pod koniec kwietnia zakwitają szafirki. To moje ulubione wiosenne kwiatki. Odkąd pamiętam Julia dodawała je do swoich piaskowych wypieków i obie zachwycałyśmy nimi oko. Prócz tego pięknie pachną, aż chciałoby się je zjeść. 


Jeżeli chodzi o jedzenie to wysiałam bazylię już w marcu tak, aby razem z pomidorkami koktajlowymi prosto z krzaczka trafiały do naszych ust. Nie wiem czy bazylia dotrwa bo jest tak piękna i pachnąca, że co chwilę trafia do jakiejś potrawy.
Bardzo doceniam świeże zioła. Lawenda po zimie już się zazieleniła, a szałwia woła by dodawać ja do mięsa. Szczypiorki i pietruszka jeszcze potrzebują dorosnąć, ale i na nich przyjdzie pora.


Maj dla mnie to miesiąc życia. Chyba dlatego, że urodziłam się w maju tak bardzo nakręca mnie do pozytywnego myślenia.


Po za szafirkami tulipany rządzą w tym miesiącu. Powiem wam w sekrecie, że u sąsiadki też rządzą ;) Popatrzcie poniżej ile ich jest. Dostałam garść w prezencie, natomiast przez szparę w płocie zrobiłam zdjęcie specjalnie dla was :)


Tulipanowe szaleństwo :)


Jeżeli chcielibyście pobujać w obłokach to zapraszam na huśtawkowe widoki :)


I na koniec coś wyjątkowo smacznego. Owocowe babeczki. Smakują tak dobrze jak wyglądają.
Przepis? A proszę bardzo:

Owocowe babeczki. 

Potrzebne składniki:
  • 3 jajka w temp. pokojowej, 150 g cukru trzcinowego, 125 g mąki bezglutenowej lub pszennej , 1/2 łyżeczki sody, 3 łyżki masła
  • 2 szklanki kiwi, truskawek, bananów pokrojonych w kostkę + kilka truskawek do ozdoby, 250 ml śmietany 30 %
  • 12 papierowych foremek lub forma do muffinek


Sposób przygotowania:

 Piekarnik nagrzej do temperatury 180 stopni C. Jajka ubij na gładką masę. Stopniowo dodaj cukier i masło. Mąkę wymieszaj z sodą i wsyp do ciasta. Masę połącz z owocami  i wymieszaj. Przełóż do foremek do ¾ wysokości. Piecz 35-40 minut. Ostudź.
Śmietanę ubij z odrobiną cukru. Gotowe babeczki ozdób śmietaną i truskawkami.


Życzę smacznego!!!


P.S. Na koniec chciałam wam powiedzieć  że zmagam się właśnie z niemałym wyzwaniem szyciowym, które zobaczycie w najbliższych dniach. Zapraszam już dzisiaj :)







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!