Chlebek bananowy.



Chlebek bananowy.


Nie znam osoby, która nie lubi mojego chlebka bananowego. Nawet ci co nie przepadają za bananami wsuwają równo.
To bardziej ciacho niż chleb, ale z masłem i kawą jest idealne na śniadanie.
Można go jeść z dżemem morelowym lub miodem.
Często dodaję gorzką czekoladę 70% połamaną w kostki, daktyle, orzechy itp.
Kolor ciasta jest uzależniony od dojrzałości bananów. Ja trzymam je tak długo, aż skórka porządnie zbrązowieje, czasem robi się wręcz czarna- wtedy miąższ jest słodki, że aż mdli, na surowo nie polecam, do ciasta w sam raz.
Jak Olga mówi na banany, że są bleee to znaczy, że są idealne do tego przepisu, a ciasto będzie słodkie i pyszne.
Nawet mąż już teraz wie, że hodowanie czarnych bananów ma sens:)

Do przepisu zatem!


Składniki:

  • 4 banany (czarne)
  • 150 g cukru (brązowy lub biały)
  • 1 jajko
  • 75 g miękkiego masła 
  • 170g mąki bezglutenowej lub zmielonych płatków owsiannych (ja używam certyfikowanych bezglutenowych) 
  • szczyta soli
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Wykonanie:

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.
Formę keksową wykładamy papierem do pieczenia.

Banany miksujemy i łączymy z cukrem, jajkiem, roztopionym masłem. Na tym etapie możemy dodawać różne przyprawy korzenne: cynamon, imbir, kardamon lub gałkę.
Mąkę owsianą mieszamy z solą i sodą, dodajemy do bananów. Dokładnie mieszamy.
Wlewamy do formy, wstawiamy do wcześniej nagrzanego piekarnika i pieczemy przez godzinę.
Po wyciągnięciu odstawiamy do ostygnięcia. Raczej ciężko to wykonać, uwielbiamy jak masło rozpływa się na ciepłym kawałku chleba.

UWAGA:
Ciasto nie wyrasta jak biszkopt. Jest ciężkie i wilgotne, a jednocześnie kruche. 




Smacznego weekendu! 3 majcie się.

3 komentarze :

  1. Bardzo ciekawy przepis :) Z chęcią go wypróbuję ale to już po świętach :) bo teraz jestem obładowana pracą :)
    Zresztą same zdjęcia już bardzo zachęcają do zrobienia tego chlebka :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie upiekłam...hmmm...piekł się o wiele dłużej niż w przepisie,a i tak wydaje sie niedopieczony i jest o wiele za słodki. 50 g cukru to-zdaje się- ilość wystarczająca,tym bardziej,że "Można go jeść z dżemem morelowym lub miodem.",i raczej popijać niesłodzoną kawą lub herbatą......Ale przepis ciekawy i bardzo prosty w wykonaniu. Dziękuje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Anonimku :). Nigdy nie piekłam chlebka dłużej niż godzinę. Wydaje mi się jednak,że piekarnik może mieć znaczenie. Co do cukru to nie używam białego. Na brązowym chlebek jest karmelowy. Zawsze możesz dać mniej wg.uznania, albo zastąpić miodem. Mam nadzieję, że kolejny wyjdzie Ci idealnie. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!