Bezglutenowy piątek czyli naleśniki z rabarbarem.

Bezglutenowy piątek czyli naleśniki z rabarbarem.


Piątek to taki dzień w tygodniu kiedy wracamy do domu późnym wieczorem. Nie dość, że w piątki nie jemy mięsa (nasz wybór) to i nie możemy zjeść niczego mącznego co zawiera gluten( niezależne od nas). Zatem od jakiegoś czasu praktykuję zabieranie jedzenia ze sobą tak, abyśmy mogli zjeść w samochodzie lub na ławce w parku.
Jako, że Olga jest mała i ciągle podjada,


takie przekąski są u nas bardzo mile widziane.
Bardzo często pada na naleśniki. Nie są one bez mąki, ale moje są bez glutenu. 
Moje mini naleśniki są z mąki owsianej bezglutenowej, kukurydzianej i ziemniaczanej bo takie nam wolno.

Nie podam wam przepisu na naleśniki bo chyba każdy ma swój ulubiony przepis. Dodam tylko, że ja robię je na żeliwnej patelni bez tłuszczu. Od rozmiaru XXL do XS :).
Dzisiaj kiedy wpadłam na pomysł, żeby zrobić nadzienie do naleśników stwierdziłam, że zrobię mini naleśniki, które będziemy maczać w tym wspaniałym musie.

Mus zrobiłam z rabarbaru, truskawek, cukru i imbiru. Dodałam wody i zagęściłam mąką ziemniaczaną.

Najprościej będzie jak do garnka wrzucicie 1/2 szklanki rabarbaru oraz truskawek. Dodacie 1/2 szklanki cukru i 1/4 szklanki wody oraz pół łyżeczki imbiru.
Zagotujecie całość i poczekacie, aż rabarbar będzie miękki. Później już tylko zagęszczacie rabarbar i truskawki zawiesiną z 3 łyżek wody i 1 łyżeczki mąki ziemniaczanej.
Możecie dodawać po trochę w zależności jaką chcecie uzyskać konsystencję. 
I gotowe.


Sposób jedzenia?

Siadacie przy swojej ulubionej gazecie, maczacie naleśnika w musie i zjadacie :) Życzę smacznego!

3majcie się.
Kasia


2 komentarze :

  1. Bardzo lubie nalesniki na mace owsianej :-) Te Twoje prezentuja sie smakowicie... takie na jeden kes :-)

    Pozdrawiam cieplo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka owsiana sprawdza się w wielu przepisach. Polecam jako zamiennik bo wychodzi pysznie :) Uściski! :)

      Usuń

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!