Farby Annie Sloan opinia subiektywna.

Farby Annie Sloan opinia subiektywna.


W poprzednim poście widzieliście moje odnowione biurko i stół.
Kiedy jakiś czas temu odnawiałam stolik w kuchni powiedziałam sobie, że nigdy więcej tego nie zrobię. Umęczyłam się ściąganiem lakieru, szlifowaniem, a i tak efekt mnie nie zadowolił.
Przeglądając różne blogi natknęłam się na farby Annie Sloan.
Zaczęłam o nich czytać i dowiedziałam się, że malujemy bez szlifowania, gruntowania praktycznie każdy mebel jaki mamy. Surowe drewno, płyta MDF, mebel fornirowany, pokryty lakierem lub inna farbą.
Hmmm pomyślałam, że to jest niemożliwe :) Pewnie jak pomaluję to farba będzie się zdzierać i łuszczyć.
Co ciekawe można nią również malować, ściany, podłogę, a nawet metal i plastik.
Niezła ściema, nie? Brzmi, aż za dobrze, obawiałam się ile w tym prawdy, a ile marketingu... i zapomniałam o nich.
Kiedy zbliżały się moje urodziny powiedziałam GŁOŚNO ;), że chciałabym wypróbować te farby.
Dziękuję Sebastianowi za jeden z najlepszych prezentów jakie dostałam!
Minęło kilka dni i zaczęłam malować. Dodam, że zaczęłam w deszczowy dzień o 14, a o 17 już miałam wszystko gotowe z położoną pierwszą warstwą wosku. To się nazywa express.

Before
After

Jak to zrobiłam?
Przetarłam wilgotną ściereczką stół i biurko i zabrałam się do malowania. Nie rozcieńczałam farby chociaż producent mówi, że jeżeli zachodzi potrzeba to należy dodać wody.
Przy drugiej warstwie łatwiej się maluje kiedy farba jest rzadka. O 16 skończyłam malować i czekałam tylko, aż farba wyschnie.
Później pozostało mi tylko nałożyć wosk.
Wosk ma schnąć 24h i później powtarzamy czynność.

Before
Before
After

Moje uwagi:

  • farba gęsta dobrze pokrywa wszystkie niedoskonałości,
  • przy kolejnych warstwach trzeba rozcieńczyć,
  • szybko schnie,
  • pokryła płytę MDF i drewno,
  • po woskowaniu jest tak trwała, że ciężko wyczyścić przypadkowo pomalowane miejsca,
  • farba ma mało intensyny zapach,
  • wosk natomiast śmierdzi pastą do butów,
  • dostępne różne kolory,
  • farba jest bardzo wydajna (1/2 L wystarczyło mi na biurko, stół i półkę na biurku).




Zastanawiałam się nad ceną tych farb. Twierdziłam na początku, że są zbyt drogie, ale 1L wystarczy mi na 3 meble i dodatki. Zatem warto!
Cena jest kompatybilna z jakością i wydajnością farby. Szczerze wam POLECAM!
U mnie czeka jeszcze jeden stół, krzesło i mam pewien pomysł na ożywienie mebli w salonie, ale to w przyszłości.
Farby możecie zakupić w sklepie PATYNOWY.

Deszczu już mi wystarczy :) Czekam na odpalenie wiosenno-letniego saloniku.

P.S Zapraszam wszystkich na PAPIER KAMIEŃ NOŻYCE i zakupy u Agnieszki z agnethahome.pl. Ja już nie wiem co wybrać bo wszystko takie piękne.

Słonecznego weekendu!
Kasia





21 komentarzy :

  1. Świetnie! Ja się zastanawiam mocno nad farbą kredową Annie Sloan do pomalowania nóg od drewnianego stołu. Marzy mi się efekt - białe nogi + ciemno-brązowy blat (np. tylko woskowany ciemnym woskiem) podobny do tego: http://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.galeriastylumw.pl%2Fuserdata%2Fgfx%2Fe93003265e6f6b6f84204ebb5c3fcf7f.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.galeriastylumw.pl%2Fpl%2Fp%2FStol-drewniany-brazowo-bialy%2F96&h=750&w=750&tbnid=rmFGW8pw82HQKM%3A&zoom=1&docid=HvdGZmB6GiUjzM&ei=LleVVMfjFauGywPBmoCICw&tbm=isch&ved=0CC8QMygRMBE&iact=rc&uact=3&dur=303&page=2&start=17&ndsp=22 .
    Zastanawiam sie czy na 4 nogi wystarczy 100 ml - tester i jaki kolor wybrać :) a Pani jaki odcień białego wybrała? Zastanawiam się na Old White.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciężko mi określić czy wystarczy Ci 100ml. Malowałam jeszcze szafę w pokoju dzieci. http://vanillaforhome.blogspot.com/2014/09/stara-szafa-w-nowym-wydaniu-diy.html. Pomalowałam ją farbą http://beckers.pl/produkty/beckers-designer-universal.html. Sprawdziła się bardzo, a jej cena jest konkurencyjna. (na szafie jest półmat-biel). Zatem powodzenia w wyborze i malowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hej kusza mnie te farby- bardzo podobny pomysl (troche z musu bo mam stolik drewniany a na warstwie drewna producent jak sie okazalo juz pod farba umiescil 3mm plyte :() i mam kilka pytan jesli moge
    1. wiadomo ze trzeba uzyc wosk - czy wosk pociemnia? mowie o takim clear.

    2. na blacie takie drewniane maziaje Ci wyszly? czy to przez wosk? da sie ich uniknac?

    z gory dziekuje za podpowiedzi

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. 1. Wosk przyciemnia wg mnie o 1-2 tony.
    2. Struktura blatu została taka jak przed malowaniem.

    Po roku stół jest do ponownego malowania.Tyle, że teraz nie wiem, czy farba, którą polubiłam mi to przykryje, ze względu na wosk. Są odpryski, a sam blat przyjął kredki, tusz i cień do powiek. Nie mogę tego doczyścić. Poświata po wosku irytuje mnie do dzisiaj.
    Ja już mam swojego faworyta wśród farb. Przykrywa płytę mdf, drewno, metal itp.
    Zerknij tutaj:http://vanillaforhome.blogspot.com/2015/03/wiosenne-malowanie-zakonczone-uff.html
    i tutaj http://vanillaforhome.blogspot.com/2015/03/oceniam-farby-i-zapraszam-na-candy.html

    http://vanillaforhome.blogspot.com/2014/09/stara-szafa-w-nowym-wydaniu-diy.html

    Jeżeli chodzi o farbę, którą malowałam stół i krzesła w kuchni, to użytkujemy go ciągle. Stół dalej wygląda jak nowy.
    Odnowioną szafę czyściłam domestosem, a farba dalej jest na szafie i nic się z nią nie stało.
    I najważniejsze: cena jest o wiele niższa.
    Żaden post nie jest sponsorowany. To moja opinia poparta doświadczeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Od niedawna próbuję malować przy użyciu farb Annie Sloan, pomalowałem kilka rzeczy kolorem OLD WHITE. Wczoraj zabrałem sie za blat stołu kolorem ABUSSSOM BLUE. I tu pojawia sie mój problem. Mianowicie uzyskałem po wyschnięciu farby, smugi ciemniejsze i jasniejsze, nie wygląda to dobrze. Od razu powiem że nie są to plamy które wychodzą z drewna czy starego lakieru na powierzchnię farby. Ten problem już miałem przy białej farbie i poradziłem sobie z nim malując najpierw farbą podkładową na bazie szelaku blokującej plamy itp. Obecne smugi mają wygląd tak jak wygląda mebel 2 min po malowaniu. w jednych miejscach farba jest jeszcze mokra-ciemniejsza a w innych już wysłchła i oczywiscie jest jasniejsza. U mnie blat wygląda tak nawet po zupełnym wyschnięciu. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że farba była za gęsta i powstały miejscami grubsze warstwy farby. Dodam że malowałem małym welurowym wałkiem, dodałem trochę wody ale pewnie za mało. Może lepiej malować pędzlem ?

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg. mnie farba nie jest zbyt gęsta. Malując pędzlem zostałyby smugi. Ja również próbowałam rozcieńczać farbę. Wydaje mi się, że to problem wosku. Nie jesteśmy w stanie nałożyć go równomiernie. Ja odpuściłam malowanie farbami Annie Sloan ponieważ po roku moje meble są w opłakanym stanie. Przyznaję, że się zawiodłam. Polecam Ci przeczytanie tego posta http://vanillaforhome.blogspot.com/2015/03/oceniam-farby-i-zapraszam-na-candy.html . W tym postcie jest mój faworyt jeżeli chodzi o farby. Zdania póki co nie zmienię. Pomalowałam w kuchni stół i krzesła- polecam! Pozdrawiam.

      Usuń
  6. ... ale farby anna sloan sa do przecierek a beckers raczej kryjaca I jednorosna. myle sie? bkatt zwykle sa mocno eksploatiwane. wszystko sie sciera. sa tez sposoby przecierek robionych olejnymi.pozdrawiam anna plewka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farba A.S. to jedyna farba o tylu możliwościach. Można uzyskać efekt spękań, widocznych pociągnięć pędzla, przecierki, naniesienia szablonów itp. Jednak jeżeli Ci na tym nie zależy ( a u mnie chodziło głównie o przemalowanie i trwałość) to proponuję beckersa. Jeżeli chodzi o przecierki to tak jak piszesz, są inne możliwości. A.S. w dalszym ciągu wypadają kiepsko jeżeli chodzi o cenę. Mam pomalowany stół w kuchni beckersem. Używamy go każdego dnia( nie mam na nim obrusa) po 4miesiącach użytkowania na stole mam jedną rysę, ale to moja wina wbiłam w niego nóż ;). Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
    2. Nie jedyna, marek farb kredowych na polskim rynku jest kilka. I różnią się właściwościami.

      Usuń
    3. Post o farbach A.S. powstał w 2014roku. Wtedy dopiero farby wchodziły na rynek. Jeżeli chodzi o możliwości farb kredowych to są one różne. Często jednak czegoś im brakuje( przynajmniej tak było w moim przypadku). Wszystkie bez wyjątku są bardzo drogie w porównaniu z farbami, o których pisałam odrębnego posta.
      Aga jeżeli masz jakiegoś faworyta to poradź. Chętnie wypróbuję cos nowego :). Pozdrawiam,Kasia.

      Usuń
  7. kasiu wg mnie blaty wymagaja trwalych materialow. granit korian itd. nawet laminaty kuchenne wypadaja. wg mnie nogi I el konstrukcyjne nadaja sie do A S. czy probowalas beckersem lub duluksem uzyskac podobne przecierki? dzis rozmawialam z autoryzowanym sprzedawca. czesto zamiast wosku pokrywa lak matoeym transparentnym . pozdrawiam a plewka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beckersa używam bez przerwy, ale przecierek nie robię. Dlaczego? Hmmm... zwyczajnie nie chodzi mi o taki efekt. Jak kiedyś będę w potrzebię to wypróbuję tą metodę :). Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
  8. Poszukuję farby do pomalowania stołu (z blatem jednolitym), krzeseł i części drewnianych fotela. Nie chcę aby meble wyglądały na stare. Muszą pasować do ładnych komód z frontami na wysoki połysk. Czy możecie mi Państwo poradzić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://vanillaforhome.blogspot.com/2015/03/oceniam-farby-i-zapraszam-na-candy.html Tutaj polecam moją opinię dotyczącą farb. Jeżeli chodzi o uzyskanie połysku to ja użyłam beckersa mat musiałaby Pani wybrać połysk. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
  9. Super sprawa ;) Ja zamierzam przemalować sobie taki stół dębowy tak, żeby wszystkie nogi były innego koloru (blat na biało)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pomalowane nogi stołów w salonie :). Polecam!

      Usuń
  10. Przeczytałam z zaineresowaniem Wasze wypowiedzi...też poszukuję farby którą mogłabym pomalować sufit w kuchni z boazerii sosnowej.Jest pokryty lakierem na tzw wysoki połysk.Co mogę zrobić by to było trwałe i ładne?Pozdrawiam z góry dziękuję za rady i sugestie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beckers będzie idealnym rozwiązaniem. Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Serdeczne dzięki za radę w błskawicznym tempie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam! Chciałabym wiedziec jak zachowują się meble od czasu malowania. Nie wiem ile minęło czasu ale zastanwia mnie czy cos odpryskuje, sciera sie? planuje pomalowac meble z okleiną. I nie wiem jaka farbe dobrac..Juz tyle opini czytalam że się pogubiłam:) Może jakaś rada?:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety. Farba mnie rozczarowała. Nie sprawdza się na meblach w eksploatacji. Pomalowalem fronty szafek w kuchni, krzesła i stół. Wcześniej dokładnie odtluscilem i zmarowilem powierzchnię. Malowalem 2x. Wtarlem mocno wosk pędzlem i polerowalem ręcznikiem papierowym.podczas mycia blatu farba schodzi. Efekt jesc ciekawy ale trwałość powłoki niedostateczna. Szkoda pieniędzy i mojej pracy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!