DIY papierowe okładki na książki.




Nie wiem jak wy, ale ja mam alergię na plastikowe okładki książkowe.
Dlatego dzisiaj podaję stary sprawdzony przepis, na okładkę z szarego papieru pakowego.



Nie wiem czy plastikowe są trwalsze. Wiem jednak, że po miesiącu zaczynają się rwać i nie wyglądają zbyt estetycznie. Zwykle znajdują się w nich okruszki ze śniadania, resztki gumki do gumowania itp.
Nawet jeżeli papierową okładkę musielibyśmy ( chociaż nie zawsze) wykonać dwukrotnie to i tak nam się to opłaca.


Najlepsze jest to, że dziecko może je dowolnie ozdabiać. Ma przy tym ogromną frajdę, a książki dzięki temu wyglądają oryginalnie.


Po wycięciu i złożeniu okładek, wybrałyśmy taśmę ozdobną i pieczątki. Ozdabianie ruszyło pełną parą, a efekty widzicie na zdjęciach.


Na pewno w najbliższych dniach obłożę wszystkie moje książki w kuchni. Pieczątkami opiszę tytuły książek, a one na pewno posłużą mi wiele lat. Mam jedną książkę kucharską obłożoną w ten sposób i od 10 lat okładka się trzyma :).


Jakie okładki wolicie? Macie jakieś pomysły?

Koszt naszych okładek to 3zł za papier pakowy i 2h wolnego czasu.

Na koniec przypominam o konkursie :).

3majcie się.

Kasia.

12 komentarzy :

  1. Nigdy nie lubiłam plastikowych okładek, uwielbiałam obkładać książki papierem, czuć jego zapach i cieszyć się efektem.
    Pieknie wygląda ten papier!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ten zapach ... Do tego jeszcze fajnie wygląda. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Przesliczne oryginalne i wykatkowe. Swietny pomysl i atrakcyjna cena. Pozdrawiam serdcznie

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne!!!własnie skończyłam obkładać swoje ksiązki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Ciekawa jestem jak Ci wyszły.

      Usuń
  4. Też mam zamiar obłożyć swoje, ale myślę o białym papierze. Zaczekam do skończenia mojego biurowego zacisza :)
    Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Białe też będą piękne. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Tak mnie natchnął ten papier, że już planuję kolejne. Dzięki :)

      Usuń
  6. pięknie, wyglądają bardzo szlachetnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!