Bezglutenowy chleb na zakwasie i BIG BAG.

Jesień to czas, kiedy każdą wolną chwilę spędzam na gotowaniu. Pogoda za oknem nie zachwyca, a dodatkowo w salonie plac budowy. W wakacje zalało nam parkiet i czekamy kolejny miesiąc na naprawę. Zatem nie mam powodów do radości bo życie na placu budowy nie napawa optymizmem.
Pocieszam się tym, że jeszcze tydzień i męczarnia dobiegnie końca. A później? Pozostanie mi tylko urządzenie salonu od nowa bo taki mały lifting to dobry pretekst na zmiany.

Jako, że  jesteśmy bezglutenowi i najbardziej brakowało nam dobrego bezglutenowego pieczywa od roku pracowałam nad chlebem doskonałym. I nareszcie się udało! W sumie już od wiosny wcinamy pyszny bezglutenowy chleb.
Z przepisu jestem tym bardziej dumna, gdyż nawet nasi znajomi nie orientują się, że jest to chleb na mące: ryżowej, kukurydzianej i ziemniaczanej. I o to właśnie chodziło!

Największym wyzwaniem dla mnie był bezglutenowy zakwas, ale nawet to okazało się proste.


Przepis na zakwas bezglutenowy:
  • 1 łyżeczka brązowego cukru
  • 2 łyżki mąki ryżowej
  • 2 łyżki wody z kiszonych ogórków
  • woda 
Wszystkie składniki mieszacie. Gęstość powinna odpowiadać śmietanie 18%. Po 48 godzinach  odżywiacie zakwas dodając 1 łyżkę mąki i odrobinę wody, aby utrzymać tę samą konsystencję.
Te same czynności wykonujecie przez kolejne 3 dni.
Po tym czasie wasz zakwas jest gotowy do użycia.

Przepis na bezglutenowy chleb znajdziecie na poniższym zdjęciu.


Polecam! Życzę smacznego!

Żytni chleb na zakwasie znajdziecie tutaj klik. Ten przepis również możecie wykorzystać na chleb bezglutenowy.

I na koniec szalony BIG BAG :)


Jesień też może być kolorowa!


To tyle na dzisiaj.


3 majcie się.
Kasia.

3 komentarze :

  1. Nie wiedziałam, że mozna zrobić zakwas w ten sposób. Zazwyczaj jak już pieke chleb dla siebie bez glutenu, to staram się wyszukać przepisu bez zakwasu, ale wówczas wiadomo, ze nam pieknie nie wyrośnie. Przepis ciekawy, mi się przyda na pewno - dziekuje :))
    Udanego weekendu zycze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu cieszę się, że mój przepis będzie pomocny:). Dodam, że nie czuć nic ogórkami :). Chleb wychodzi super. Można też dodawać certyfikowaną mąkę owsianą lub zmielone płatki. Powodzenia!

      Usuń
  2. Kasiu gratuluję udanego przepisu na zakwas :) teraz wiem dlaczego tak cię malo na blogu, torby cię wciągnęły na całego :D są świetne ;))) Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!