Zrób to sam! Wrzosy w kompozycji na jesień, zimę i wiosnę.


Dzisiaj szybki przepis na kompozycje w doniczkach, które będą cieszyć wasze oczy, aż do późnej wiosny.

Zawsze na jesieni wysadzam do donic na oknie wrzosy. Często zmieniają się zgodnie ze świętami, ponieważ dodaje do nich różne dekoracje. Na Wszystkich Świętych, Boże Narodzenie czy Wielkanoc. Zdarzają mi się kompozycje typowo jesienne takie jak zobaczycie dzisiaj.
Kilka lat wcześniej w kwietniu pojawiały się u mnie bratki, ale już ostatniej jesieni postanowiłam zrobić coś zupełnie innego.
Do moich wrzosów włożyłam wiosenne cebule. Kiedy już o nich zapomniałam, nagle w marcu pojawiły się w donicach tulipany i pozostały do końca maja. Dopiero wtedy wysadzam letnie kwiaty.







Zatem to bardzo wygodne. Wrzosy nawet jak uschną to nie zmieniają koloru, a kwiaty wiosenne wśród takiego tła prezentują się świetnie.


Przepis:


  • 2 wrzosy i doniczka ( ilość wrzosów musicie dostosować do wielkości donicy)
  • cebulki wiosenne:
hiacynty
tulipany
krokusy wiosenne itp.


  • ziemia uniwersalna ( nie kupuje specjalnej do wrzosów, zależy mi aby cebulom było dobrze na wiosnę)




Proste prawda? Moja kompozycja jesienna wygląda tak:







Na święta na pewno pojawią się światełka i bombki. Wtedy postaram się również o przepis dla was. Wrzosy zostają do wiosny 2015, a ja zapominam o cebulach żeby później mieć niespodziankę.

3 majcie się.
Kasia.





9 komentarzy :

  1. Świetny i uroczy pomysł :). Całość wygląda klimatycznie i pięknie!
    Pozdrawiam. Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. Marta dla mnie jesień jest bardzo klimatyczna. Miłego weekendu! Pozdrawiam, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Piękna ta jesień w tym roku:) Przynajmniej u mnie;). Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Kasiu piękna kompozycja, sama bym z chęcią taką zrobiła szczególnie na jesień bo jest najpiękniejsza :) ale moje parapety na zewnątrz są za wąskie :(
    Będę musiała poszukać innego rozwiązania :)
    Pozdrawiam z jesiennego Edinburgha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenka zawsze możesz trzymać je w domu, a cebulowe zakwitną szybciej:). Dzięki za pozdrowienia:). Buziaki!

      Usuń
  5. wszosy to głowny element dekoracji u mnie w domku! jesienią wyglądają cudownie! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje ulubione jesienne rośliny. Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. bardzo lubię wrzosy, to rewelacyjny dodatek do jesiennego wystroju wnętrza. Super pomysłem jest urozmaicenie ich świątecznymi dodatkami. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!