Bezglutenowe ciasteczka maślane. Gluten free !!!

Dzisiaj będzie smakowicie :).



U mnie testy kulinarne. Jako, że bezglutenowe wypieki nie zawsze wychodzą i są bardziej kruche niż wypieki na mąkach pszennych czy razowych, robię testy X MAS 2014.
Wczoraj kiedy gotowałam obiad zrobiłam na szybko ciasteczka maślane.
Robi się je prosto i ekspresowo, a w dodatku smakują wybornie.
Przepis nie jest ani wymyślny, ani nie zdobył gwiazdki Michelin. Jest po prostu babciny.

Dostałam go kiedyś od mojej mamy na kartce w kratkę, a ona od swojej. I tak odkrywam go co roku w grudniu, aby było pysznie w święta.

Nie musicie się z nimi spieszyć ponieważ żaden gluten się nie wytrąca i ciastka nie zrobią się twarde jak kamienie! Zatem zabierzcie ze sobą do robienia chłopaka, męża, dzieci i bawcie się dekorując lub wycinając ciasteczka.
Może nie przesadzajcie z czasem ich wykonywania bo mogą schnąć, ale jak zrobicie to w 20 minut to nic im się nie stanie.
Ciasteczka są bardzo kruche i rozpływają się w ustach.
To była smakowita sesja zdjęciowa :).




Składniki:

  • kostka masła
  • 1 szklanka mąki bezglutenowej
  • 1/3 szklanki mąki ryżowej
  • 2 żółtka
  • 1/3 szklanki brązowego cukru
  • 1 łyżka syropu irish cream (niekoniecznie)

Mieszam wszystko i zarabiam tak aby ciasto było wilgotne i lekko się przyklejało. Robię kulki wielkości orzecha włoskiego, spłaszczam i wytłaczam wzorki. Można rozwałkować ciasto na papierze do pieczenia i wycinać wzorki foremkami. Ciastka na blasze nie potrzebują dużych odległości między sobą. To wygodne bo za jednym razem możemy upiec ich bardzo dużo.
Piekę je 16 minut w 180 stopniach, ale możecie zerkać na nie już po 12 minutach. Muszą być lekko złotawe. Banalne i pyszne co nie?
UWAGA: bardzo kruche po wyjęciu z piekarnika. Nie dotykać do całkowitego ostygnięcia! Potrzebują ok. 20minut, aby ostygnąć. Po tym czasie zjedzcie kilka, a resztę schowajcie do szczelnego pudełka i podawajcie do kawy lub herbaty.

 Moja Krysia też zauważyła, że coś pysznego pojawiło na stole.


Smacznego!

3majcie się.
Kasia.

5 komentarzy :

  1. Super, bo to przepis dla mnie i już chciałam go skradać, ale zobaczyłam żółtka :( U mnie problem polega na tym, że mam alergie i na gluten i na mleko i na żółtka.
    Ciastka wyglądają naprawdę smakowicie i widać, że są kruchę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu to zamiast zoltek dodaj siemie lniane tez powinno być Oki.

      Usuń
  2. Kasiu ciasteczka wyglądają przepysznie !
    Wiesz, mam bezglutenową mąkę w domu, tak więc z samej ciekawości jak takie ciasteczka smakują, zrobię :D
    Buziaki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są pyszne:) Daj znać jak się udały.Pozdr. :)

      Usuń

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!