Ciasto bez glutenu, jajek, cukru, mleka... Po prostu fit.



Już dawno temu widziałam przepis na ciasto jaglane w jakiejś gazecie "dla Grażyn". Jednak hasło: kasza jaglana nie przekonało mnie, aby zaryzykować i go upiec.
Jakiś czas temu kolega przesłał mi przepis na bezglutenowe ciasto i zapewniał, że jest całkiem dobre.
Zatem stwierdziłam, że skoro osoba, która nie jest na diecie bezglutenowej oznajmia, że ciasto jest zjadliwe to i ja postanowiłam spróbować.


250 gram kaszy jaglanej
1,5 kg jabłek
Ja dodaję jeszcze 3łyżki brązowego cukru i 1 łyżeczkę cynamonu.

Kaszę wsypujecie do startych na grubej tarce jabłek. Dodajecie cukier i cynamon. Wkładacie do piekarnika na 90 minut. Piec musi być rozgrzany do 180 stopni.
Tyle! Cała filozofia. Polecam bo jak dla nas - pycha. Można dodać inne przyprawy lub syrop klonowy.
Ciasto jest jak babka. Nigdy nie spodziewałabym się po nim takiej konsystencji. Piekę ciasto w formie keksowej lub zwykłej blaszce.
Na zdjęciach ciasto z dodatkiem rodzynek. Eksperymentuję, dodaję bakalie, kokos, a czasem brzoskwinie lub gruszki.
Dla mnie jest to przepis roku!
Dzięki Marcin!

A wam życzę smacznego!


14 komentarzy :

  1. To coś dla mnie! I do tego jakże prosty przepis!!! Jedyne co musze poszukać to kaszę jaglaną, nie wiem gdzie ją tutaj znajdę :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukaj przy ryżach. Jak będzie w woreczku to nic nie szkodzi :). Mam nadzieję, że Ci zasmakuje. Jak dla mnie jest to świetne rozwiązanie na śniadanie. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
  2. Kasiu wspaniały przepis i chyba prostszego nie ma :D Muszę dokupić jabłek i zrobię z samej ciekawości jak smakuje :)))
    Dziękuję kochana :)))
    Buziaki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No musi się udać. Moja 11 letnia jula właśnie nam zrobiła :) tym razem dodała kokos. Pycha!

      Usuń
  3. Przepis wydaje się dość prosty. Ciasto wygląda fantastycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowite, muszę kiedyś spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. jest boskie:) Kasia juz mi ten przepis sprzedala i robie co drugi dzien:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rozumiem, że kasza ma być surowa?

    OdpowiedzUsuń
  7. To z tych składników można upiec ciasto? To jest dopiero coś z niczego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie? :) Ja robię jeszcze chleb z kaszy jaglanej. Przepis równie banalny jak ten.

      Usuń

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!