Bezglutenowe owsiane XXL i mleko kokosowe.

Ameryki raczej nie odkryłam, ale nareszcie udało mi się zrobić mleko kokosowe.
Słyszałam o nim wiele. Stosować można do zup, ciast, koktajli, a nawet do kawy czy płatków.
Czy mleko roślinne może być lepsze od krowiego? Hmmm. Lubię mleko krowie pełnotłuste. Kawa z nim smakuje mi najlepiej, ale okazało się, że jest alternatywa. Delikatny kokosowy smak to miłe zaskoczenie dla podniebienia.
Wykonanie jest proste.

No to do dzieła!


Wiórki, które wam zostały wyłóżcie na papier do pieczenia i suszcie 60 minut w piekarniku nagrzanym do 100 stopni.
Po wysuszeniu należy je zblenderować lub zmielić w młynku do kawy. Tym sposobem, prócz mleka powstanie mąka kokosowa. Używam do naleśników, ciasta i jako dodatek do chleba.


Coś do mleka?
Ciasteczka owsiane robię od dawna. Jednak problem z nimi jest taki, że są dość twarde. Postanowiłam poszukać rozwiązania. Poniżej przepis na cistka owsiane XXL. Takie ciacho zastąpi wam śniadanie, a z mlekiem kokosowym będzie smakować wyśmienicie.


Do mleka można dodać łyżeczkę miodu, a do ciastek bakalie.
Ciastka maczane w kawie z mlekiem kokosowym to niebo w gębie. Polecam!


Mam nadzieję, że nabraliście ochoty.

Smacznego!

3 majcie się.

Kasia.


zdjęcia rysunkowe: vanillaforhome.blogspot.com
autor tekstu i zdjęć: vanillaforhome.blogspot.com  Katarzyna Płatuska-Juraszek

2 komentarze :

  1. Świetny pomysł na ciasteczka. Mój synek gdy był mały miał skazę białkową więc do kawy dodawałam kupne mleczko kokosowe. Niestety krowiego nic nie zastąpi, ale jakaś alternatywa musi być... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krowie jest pyszne, ale kokosowe króluje u nas w koktajlach i ciastach. Pycha!

      Usuń

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!