Kenwood Multione KHH 326. Ocena. Koniec z kompromisami!




Przyszedł czas na rewolucję. Do tej pory w mojej kuchni używałam blenderów:
 Zepter mixSy - wytrzymał siedem lat. Jednak po drugim roku użytkowania, tuż po gwarancji coś się stało z silnikiem i za naprawę zapłaciłam 200zł. Kolejne pięć działał bez zarzutu.
Jest mały i funkcjonalny jednak nie taki prosty w obsłudze. Minęło kilka lat zanim nauczyłam się ubijać nim pianę z białek. Silnik dziala do dzisiaj jednak zużyły się części obrotowe i nie ma już możliwości korzystania z blendera.
Minusem są małe końcówki. Już w pierwszym roku użytkowania zgubiłam jedną z nich.
Plus za to, że zajmuje mało miejsca.
Nie kruszy lodu. Tak go załatwiłam za pierwszym razem.
Nie mieli kawy i ziaren. Nie oszukujmy się, żaden mikser, blender czy malakser sobie z nimi nie poradzi. Do ziaren potrzebny jest dobry młynek.
Blender z Zeptera dostałam w prezencie. Czy kupiłabym go sama? Zdecydowanie NIE. Drugie NIE za cenę ( 800zł - 1000zł) nieadekwatną do możliwości.

źródło: www.zepter.pl

Blendery z Lidla i Biedronki - no NIE. Słabe, bez jakości. Oddałam od razu, chociaż ten z lidla wydawał się bardziej solidny.

Blender Sencor - Wszystko szło całkiem dobrze. 6 lat gwarancji na silnik. Po pół roku wyrobił się plastik w trzepaczce i przestała się kręcić. Zadzwoniłam do serwisu, przysłali nową od razu. Koszt ok 23zł. Super!
Minęły dwa lata i plastik w blenderze się spalił. Doszło do tego przy blendowaniu koktajlu z truskawek.
Cena blendera 199zł.
Czy kupiłabym go jeszcze raz? Nie wiem. Póki co zastanawiam się nad odesłaniem go do serwisu. Pytanie ile mnie to będzie kosztowało. Przesyłka ok 40zł w obie strony + naprawa koszt? Hmmm. Może lepiej kupić nowy?
źródło: www.sencor.pl

Jak widzicie blendery z różnych półek cenowych i chyba żeden z nich się nie sprawdził, aż tak żeby kupić go jeszcze raz.

Zostałam bez pomocnika. Plany na letnie koktajle, soki, (mielone) burgery z grilla legły w gruzach. Nie wspomnę już o ciastach, które muszę robić osobiście ze względu na dietę bezglutenową. Gdzie zupy kremy czy chłodniki? Aaaaaaaaaaaaa. Koniec.

Zaczęłam się zastanawiać nad robotem wielofunkcyjnym. Chciałam wydać ok 1500zł i mieć możliwość:
  • mieszania, ubijania, wyrabiania
  • blendowania 
  • mielenia i szatkowania warzyw, owoców i ziół
  • mielenia mięsa
  • robienia soków z warzyw i owoców
  • wyciskania soków z cytrusów
Nie zależało mi, aby robot gotował. Sprawdzałam Termomixa, ale nie o to mi chodziło. Rozdrabnianie, a szatkowanie to dwie różne sprawy.
Podczas porównywania wielu sprzątów myslę, że zamiast Termomixa kupiłabym Kenwooda Cooking Chef KM 096, ale to już moja opinia.

Przejdźmy jednak do tego co wybrałam. Po dwóch tygodniach przeglądania funkcji i parametrów robotów planetarnych i wielofunkcyjnych miałam dość i już myślałam, że nic nie kupię. Wzięłam pod lupę robota planetarnego Philips HR 7958 cena ok 1500zł , Kenwood Prospero KM245 cena ok 1100zł, Bosch MUM56340 1100zł oraz Kenwood multione KHH326 cena ok 1500zł.

Wybrałam robota z serii Multione. To połączenie robota planetarnego z robotem wielofunkcyjnym.

KENWOOD multione KHH326


Wygląd ogólny i elementy:

+  Multione Kenwooda to wielozadaniowy robot planetarny. Jest solidnie wykonany, elegancki, prosty bez zbędnych elementów. Swoim wyglądem zachęca do pracy w kuchni, aż chce się gotować.

Jestem mile zaskoczona nowoczesnym designem i wielofunkcyjnością. Jechałam specjalnie 40 km, aby go zobaczyć z bliska, chociaż zaoszczędziłabym kupując przez internet. Chciałam się upewnić i na własne oczy zobaczyć czy jest taki jak na zdjęciach. Muszę przyznać, że jest!

+ Kolor robota jest biały, góra szara. Bardzo elegancko wygląda na kuchennym blacie. Wszystkie części są dopracowane i proste w obsłudze. Do tego bardzo łatwo się je myje. Nic się nie przykleja i nie przywiera.

+ KENWOOD multione KHH326 posiada moc 1000W 

+ Z boku na korpusie znajduje się pokrętło z 6 prędkościami i możliwością pracy pulsacyjnej, dzięki czemu mamy pełną kontrolę nad tym, co się dzieje podczas pracy robota.

+ W zestawie znajdują się 3 mieszadła, szklany blender o pojemności 1,5 l, malakser z 3 tarczami, maszynka do mięsa z 2 sitkami, metalowa sokowirówka, wyciskarka do cytrusów, osłona zapobiegająca chlapaniu. 

-  Niestety nie posiada młynka do kawy i ziaren. Od jakiegoś czasu jest możliwości dokupienia jako dodatkowe wyposażenie i za to +

+ Większość elementów można myć w zmywarce, chociaż ja robię to ręcznie ponieważ jest to bardzo proste. Wystarczy opłukać i wszystko samo się czyści.

+ Robot posiada metalową misę o pojemności 4,3 l co pozwala ugnieść ciasto chlebowe o wadze max 800g.

+ W zestawie znajduje się również instrukcja w języku polskim, ułatwiająca nam określanie ilości produktów i czas ich ubijania, mielenia czy krojenia. Jest to bardzo pomocne w użytkowaniu.

+ Robot posiada 2 gniazda obrotów, dzięki czemu wygląda jeszcze bardziej estetycznie niż konkurenci.

+ Korpus posiada 4 przyssawki od spodu dzięki czemu nie musimy się obawiać, że robot nam gdzieś odjedzie. Jest bardzo stabilny.

+ Multione może pracować bez przerwy 6-8 minut przy cieście na chleb i ten proces nie powinien trwać dłużej. Przy mieleniu mięsa 10 minut. Uwierzcie mi, że przy jego mocy wystarczą na wszystko ok 4minuty. Blendowanie, szatkowanie to chwila. Poszatkowałam ok 1,5 kg ziemniaków w ok 2 minuty.


Użytkowość:


Mikser planetarny


To ta część robota, która posiada trzepaczkę, ubijak i końcówkę do zagniatania ciasta. 
Miłośnicy ciast, babek, pierogów i chleba zdecydowanie najbardziej polubią tę część.

+ Duża misa pozwala na wyrobienie standardowej wielkości babki oraz chleba o wadze ok 800g ( standardowa keksówka ).

+ Misa posiada blokadę, która utrzymuje ją w miejscu. Nie musimy podczas wyrabiania czy mieszania masy stać  i patrzeć jak nasz robot pracuje (chociaż to bardzo ekscytujące). W tym czasie można np. wyłożyć formy papierem do pieczenia.

+ Miska jest łatwa w czyszczeniu. Nawet ciasto drożdzowe nie przywiera.

+ Robota otwiera się łatwo i bez problemu zmienia końcówki. Pokrywa zabezpieczająca przed chlapaniem jest niezastąpiona. Dodatkowo posiada otwór przez który w łatwy sposób można dodawać kolejne składniki.

+ Mając ubijak K, trzepaczkę oraz spiralną końcówkę do zagniatania ciasta jesteście w stanie przygotować dosłownie wszystko. No chyba, że ja o czymś nie wiem.


+ Mikser posiada czujnik elektroniczny z regulatorem prędkości, który ma na celu utrzymywanie stałej prędkości przy różnym obciążeniu urządzenia, np. podczas ugniatania chleba lub po dodaniu jaj do składników na ciasto.

Malakser


+ Pojemnik montujemy u góry urządzenia, należy zwrócić uwagę, na to żeby zrobić to prawidłowo - zgodnie z instrukcją. Dopiero wtedy malakser ruszy do pracy. Dodatkowo trzeba pamiętać o wyciągnięciu końcówek do mieszania i ubijania.

+ Malakser ma plastikową misę o pojemności 1,4 l. Noże używa się do wyrabiania ciast, siekania surowego i gotowanego mięsa, warzyw, orzechów, robienia pasztetów, sosów, dipów, miksowania zup, a także do kruszenia ciastek i mielenia surowego chleba na bułkę tartą.

+ Miska malaksera posiada również popychak i wlot przez, który można dodawać kolejne składniki.

+ Dodatkowo malakser posiada 3 tarcze krojące i tnące. Możemy nimi zetrzeć ziemniaki na placki, ser, warzywa na zupę itp. Tarcze są do krojenia na grubo i na drobno. Można również po ich odwróceniu siekać wszystko na plastry. Rewelacyjne rozwiązenie jak lubicie zapiekanki. Ja zrobiłam swoją w 5minut. Ekspresowy obiad.


To dla mnie bardzo ważna część całego robota. Nie wyobrażam sobie nie mieć go w swojej kuchni.

Wyciskarka do cytrusów


+ Prosta w obsłudze, wyciśnie wszystkie soki. Sezon dopiero przyjdzie, ale już dzisiaj sok z cytryny do lemoniady wyciska idealnie.

Szklany blender


+ Szklany blander o pojemności 1,5 l jest mocowany u góry. Dosyć ciężki, ale dzięki temu nabiera mocy.

+ Spokojnie sobie radzi z miksowaniem wszelkich zup, sosów itp. 

+ W pokrywie u góry jest możliwość wyciągnięcia zakrywki wlewu dzięki czemu z łatwością wykonacie majonez.

+ Blender kruszy lód bez większych problemów, a co za tym idzie sorbety na lato wychodzą wyśmienicie.

+ Pokrywa od góry posiada pierściej uszczelniający (gumowy) dzięki czemu nic wam nie wybuchnie. Nie znajdzie się na suficie.

+ Zrobienie mleka kokosowego to banał, a koktajl wychodzi jak profesjonalny shake z dobrego automatu.

Sokowirówka


+ Nadaje się do wykonywania soków z twardych warzyw i owoców.

+ Bardzo łatwa w czyszczeniu. Miłe zaskoczenie.

+ Za jednym razem możemy rozdrobnić 800g warzyw lub owoców. Poźniej opróżniamy sito i działamy dalej. Oj mam ochotę zrobić cydr w tym roku. Z takim sprzętem na pewno się uda.

+ Montowana na górze. W instrukcji są zawarte bardzo ważne i przydatne wskazówki dotyczące robienia soków.

Do tej pory na myśl o czyszczeniu sokowirówki robiło mi się słabo. Tu jest to banalne i nie wymaga rozkręcania całego urządzenia. Pojemnik, kratka oddzielająca miąższ i sito - z kratki wytrzepujemy miąższ, a resztę wystarczy opłukać. Gotowe.

Maszynka do mielenia mięsa


+ Możemy w niej mielić mięso, drób i ryby. 

+ Montujemy ją przy uniesionej głowicy malaksera. Użytkujemy 10 minut i dajemy odpocząć. 

Maszynka jest dla tych, którzy lubią pulpety, spaghetti bolognese, pasztety i domowe kiełbaski.


Głośność:
Optymalna. Standardowa jak przy tego typu sprzętach.

Minusy:
Brak młynka.

Cena:
Ja zapłaciłam 1499zł. W internecie można kupić taniej. Ja chciałam zobaczyć go na żywo, a z tym był problem. Słaba dostępność w sklepach. Przez internet nie ma problemu.


Czy kupiłabym go jeszcze raz?

Tak. Kenwood multione KHH326 to wielofunkcyjna maszyna, która jest niezastąpiona dla każdego miłośnika kuchni.
Jest prosty w obsłudze i oby służył nam jak najdłużej.


Z pewnością przepisy, które będziecie mogli obserwować na moim blogu będą wykonywane z jego pomocą.

I jeszcze jedno. Robota kupiłam za własne pieniądze. Nie jest to tekst sponsorowany.

Jeżeli w trakcie użytkowania wystąpią jakieś problemy otrzymacie informację z pierwszej ręki.

3 majcie się.

Kasia.



zdjęcia: Kenwood Multione KHH326
autor zdjęć i opisu: www.vanillaforhome.blogspot.com Katarzyna Płatuska-Juraszek


21.10.2016 
Napotkałam się na wiele pytań dotyczących części i młynka do mielenia.Postanowiłam napisać do producenta.Poniżej odpowiedź:

Roboty z serii Multione mają możliwość rozbudowy w młynek uniwersalny. Ma on symbol KW715001 i jest możliwy do kupienia w autoryzowanych serwisach producenta, tak jak inne części i akcesoria. Kenwood zapewnia dostępność części zamiennych przez wiele lat. Poniżej link do strony centrali serwisowej, gdzie znajduje się zakładka z wyszukiwarką serwisów lokalnych klik.

Mam nadzieję, że będzie to pomocne w wyborze. 

14.11.2017 Zamówiłam młynek. Niebawem napiszę jak się sprawdza. Koszt to 89zł. Dodatkowo zużyła mi się jedna z tarcz (23zł) i osłona plastikowa (19zł). Używam Kenwooda Multione KHH 326 średnio dwa razy dziennie, niektóre z części miały prawo się zużyć. Mam go już ponad 2 lata i dalej jestem zadowolona. Mało tego nie wyobrażam sobie nie mieć go w kuchni.

Ostatnia cena jaką widziałam za powyższego robota to 1299zł.






64 komentarze :

  1. Świetny zakup :) Dziękuje bardzo za ten post - naprawdę bardzo przydatny! Tez rozważam zakup robota i na pewno przyda mi się ta wiedza. Jeszcze raz dziękuje i gratuluje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Życzę powodzenia w poszukiwaniach. Cieszę się, że mogłam pomóc.

      Usuń
  2. Czy można wiedzieć jakie cechy zdyskwalifikowały Philipsa i Boscha, poza nieco mniejszą mocą. Ja znalazłam jeszcze informację że plastikowe blendery kielichowe nie nadają się do miksowania gorących zup na krem. Czy jest coś jeszcze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznę od Philipsa, który może i ma młynek do kawy, ale nie ma sokowirówki. Bardzo mi zależało na świeżych sokach. Z Philipsem nie byłoby to możliwe. Na początku wydawał mi się bardzo podobny, ale postanowiłam sprawdzić na żywo. Kiedy dotknęłam w sklepie ich obu, Kenwood od razu zrobił wrażenie. Jest dopracowany i wykonany z innego plastiku. Boscha nie mogę nawet porównywać. Obudowa jest kiepska. Po za tym nie odpowiada mi jego design. Jest dużo większy i zwyczajnie mi się nie podoba.
      W kenwoodzie szklany kielich bardzo się sprawdza, ale ważne są dla mnie noże.
      Stalowe ostrza do szatkowania oraz zestaw 3 tarcz do cięcia i rozdrabniania (na drobno i grubo) oraz do tarcia, jest idealną przystawką do tworzenia sałatek, sosów, dipów, tarcia ziemniaków i sera czy przygotowywania warzyw do zup i gulaszy. Można wykonać domowe chipsy w zaledwie 5 sekund.
      Nie powiedziałabym, że zdyskwalifikowałam Boscha czy Philipsa. Robotom tym zabrakło mocy lub funkcji, których potrzebowałam.
      Jeżeli miałabym dzisiaj wybierać między Boschem i Philipsem
      wybrałabym http://www.kenwoodworld.com/pl-pl/produkty/roboty-kuchenne-wielofunkcyjne-kenwood/food-processors/robot-wielofunkcyjny-fdp623wh :).
      Ten robot ma wszystko to z czego najczęściej korzystam w Multi One. Używam Kenwooda multi One od lipca. Czy kupiłabym go jeszcze raz? Tak. Czy zamieniła na Boscha lub Philipsa, którego oglądałam i testowałam w sklepie? Nie.
      Po raz kolejny powtarzam, że jest to moja subiektywna ocena. Zachęcam do sprawdzenia, pooglądania, dotknięcia sprzętów na żywo. Zdjęcia i opisy nie zawsze odzwierciedlają rzeczywistość w wystarczającym stopniu.

      Usuń
  3. Czyli nie uzywa juz Pani tego robota? Pogubilam sie nieco w Pani wypowiedzi.
    Jestem na etapie szukania robota i do kenwooda zniechecily mnie opinie uzytkownikow dotyczące sokowirowki, mlaszynki do mielenia i glosnosci tego urządzenia. Philips pod tym wzgledem mial
    dobre opinie. Szkoda ze znowu nie ma sokowirowki.
    Czy roznica mocy 100 Watt jest odczuwalna?

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps.. inna pisownia tego modelu kenwooda mnie zmyliła ;-).

      Usuń
    2. Używam! Wręcz każdego dnia:). Głośność wg. mnie jest standardowa przy tego typu sprzętach. Zależy również od tego czego używamy. Inaczej jest z sokowirówką, a inaczej z misą do wyrabiania ciasta.
      Mieliłam mięso wołowe, drobiowe i wieprzowe, ale bez ścięgien. Wszystko szło gładko. Jakiś czas temu kupiłam łopatkę wieprzową. Ładną chociaż ze ścięgnami i niestety mikser sobie nie poradził. Musiałam wyciągnąć ręczną, która podołała. Zatem maszynka nadaje się do mielenia, ale nie bardzo przerośniętego mięsa.
      Jeżeli chodzi o sokowirówkę to stale robię soki i wszystko działa super. Sokowirówka ma łatwe do wyciągania sito. Składa się z 3ch części. Jeżeli potrzebujemy zrobić soku np. z 5kg jabłek i 3kg marchewki to oczywiście sito musimy oczyścić kilka razy. Dla niektórych może to być problem, ale jest to banalnie proste.
      Mikser bezę ubija idealnie. Wszystkie ciasta wychodzą super!
      Najbardziej jestem zadowolona z tarcz do szatkowania. Zupy, zapiekanki, a nawet chipsy to pestka. U mnie bardzo się sprawdza. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
    3. Dziękuję bardzo za tak szybką odpowiedź. Chyba zdecyduję się na tego robota. No cóż-za tą cenę chyba nie dostanę lepszego.
      Miłego dnia!

      Usuń
  4. Dziękuję za pomocny i szczegółowy opis..ale czy mogłabyś wyjaśnić, czym róznią się Kenwood Multione np:KHH 326 od robotów Prospero np 287 ?
    Róznicę w cenie widzę 1300 a 1000, moc 1000 a 900, ale poza tym?
    gdzie jest haczyk , może skrócisz moje poszukiwania po necie , z góry dziękuję -fajna strona -dodaję do zakładek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Multione od prospero różni się jakością wykonania. Wystarczy podejść do sklepu i spróbować założyć, którąś z końcówek do jednego i do drugiego, a od razu będziesz wiedziała o czym mówię. W postcie porównuję prospero KM245 bo w chwili kiedy kupowałam właśnie ten był dostępny. Mniejsza moc prospero np. przy mieleniu mięsa również odejmuje mu punkty.Po za tym nie ma sokowirówki. Jeżeli chodzi o prospero 287 to nawet ma młynek, a ja nie mam w multione, ale przy zakupie byłam świadoma jego braku. Wg. mnie, nie ma co porównywać tych modeli. To trochę jak z klasami samochodów. Możesz kupić w klasie B, ale w C będzie dużo wygodniej. Funkcje te same, ale to nie ta sama jazda. No i różna - moc silnika. Porównywać możemy różne modele prospero i różne modele multione. To będzie adekwatne porównanie do danej klasy. Na zdjęciach tego nie widać, ale multione i jego wykonanie wg. mnie dyskwalifikuje prospero. Multione jest węższy i posiada 2, a nie jak prospero 3 gniazda pracy. Zatem jest również łatwieszy w obsłudze, bardziej intuicyjny. Jeżeli chodzi o sokowirówkę to w multi jest inaczej skonstruowana co w trakcie robienia większej ilości soku ułatwia oczyszczanie. Multi ma silnik o wyższej mocy niż prospero, a maszynka z łopatką wieprzową (dość tłustą) sobie nie poradziła. Zatem pytanie jaka będzie maszynka w słabszym modelu? Powodzenia w wyborze :) Nie będę Cię namawiała, ale ja nie wyobrażam sobie już pracy w kuchni bez multi. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
    2. Młynek nie jest moim zdaniem bardzo istotny ja miele kawę czy cukier w blenderze jest super nie pamiętam kiedy ostatnio kupiłam cukier puder pieprz czy inne przyprawy też super się mieli robię to też w kenwoodzie ale takim z kubkami mam je 4 każdy do czego innego używam bo jako że mam na każdy pokrywkę z gwintem i uszczelka cukier jest cały czas sypki kawa pachnie a twarożek po zmieleniu na kanapkę np z ziołami mogę bez problemu zakręcić i przechowywac super się mieli ser na sernik a rozmiar blendera pozwala na ewentualne wstrząsanie jak trzeba ma tylko 2 biegi ale spokojnie wystarcza a że kubki przykręca się do góry dnem mogą z niego korzystać dzieci bo nijak nie ma tam jak rękę włożyć

      Usuń
  5. Zwlekałam z podziękowaniem za bardzo pomocną odpowiedź.gdyż chciałam wszystko przetestować. .jestem bardzo zadowolona z porady twojej ..dobrze że Cię posluchalam..kupiłam multione khh326wh a nie prospero.mieli mięso dobrze.nie zacina się..Ale kawałki były tak około 2,5-3cm. sokowirówka ..łatwe czyszczenie! Reszta bez zarzutu!porządne wykonanie .. Bardzo się cieszę..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc:). Niech Ci dobrze służy! W razie pytań pisz. Pozdrawiam, Kasia.
      P.S. Zrób sobie domowe chipsy! Zakładasz noże do robienia plasterków. Na chipsy nadają się idealnie ziemniaki i buraki. Układasz plasterki ziemniaków lub buraków na blaszce z papierem do pieczenia. Posypujesz pieprzem i solą. Sruuu do piekarnika na ok 40 minut - ziemnieki, 60 minut - buraki. Smacznego! :)

      Usuń
  6. Dzień dobry

    Pani Kasiu czy KHH poszatkuje tarczami kapustę na surówkę ? drobno ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Są dwie tarcze do szatkowania. Grubsza i cieńsza. Spokojnie mi wystarczają na surówkę. Jeżeli jednak to będzie za mało, mikser sobie poradzi i będzie bardziej poszatkowane, ale tarcze spokojnie dają radę.

      Pozdrawiam,
      Kasia.

      Usuń
  7. Witam, mam pytanie, czy da się wyrobić ciasto kruche robotem Multione? Czy mieliła Pani surowy boczek w maszynce do mielenia?
    Dziękuję i pozdrawiam. Dorotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kruche bezglutenowe tak. Bezproblemowo. Nie wiem jak ze zwykłej mąki bo nie używam. Co do mielenia boczku to przykro mi, ale nie jadam, więc nie wypowiem się w tej kwestii :).

      Usuń
  8. Kruche wyrabiam w robocie .wszystko ok.na koniec wyjmuję prawie kulę..nadaje w rękach odpowiedni ksztalt i wkładam zwykle do zamrażalnika .

    Boczku nie mieliłam.
    z jakości robota jestem b.zadowolona..

    OdpowiedzUsuń
  9. Kruche wyrabiam w robocie .wszystko ok.na koniec wyjmuję prawie kulę..nadaje w rękach odpowiedni ksztalt i wkładam zwykle do zamrażalnika .

    Boczku nie mieliłam.
    z jakości robota jestem b.zadowolona..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również posiadam model multione od niedawna ma 3 mieszadła i narazie nie wiem np. które użyć do wyrobienia ciasta na babkę. Kruche wyrabiałam hakiem wyszło exta.
      Może ktoś przetestował i podpowie które mieszadła do jakiego ciasta :) Wskazany przepis ::))

      Usuń
  10. Dzień dobry,
    właśnie poszukuję robota. Zastanawiam się nad modelem KHH 326. Producenci prześcigają się w wielkości misy, a ja zastanawiam się jak te roboty pracują, gdy składników jest mało, np. musimy utrzeć kilka łyżek masła z cukrem na początku przygotowywania ciasta lub ubić dwa białka. Czy ma Pani może doświadczenie w tym zakresie, tzn. czy robot zbiera ładnie składniki ze ścianek i dna, gdy składników jest mało?
    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, jeżeli chodzi o małą ilość składników to wykonuję wszystko w malakserze. Jest idealny na ubicie np. 2 białek lub żółtek z odrobiną cukru. W misie faktycznie to za mało. Jeżeli chodzi o misę już przy 3-4 jajkach robot ładnie zbiera składniki. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
    2. Niestety nie zbiera...przy szatkowaniu bokami do misy wpadaja duze cząstki, plastiki przy tarczach sie szybko zużywaja, moj dzisiaj oddałam 2 raz do naprawy.. pada elektronika-albo sie nie chce zalaczyc wcale, albo jest gotowy mimo odblokowanych zabezpieczen. Nie polecam- lepszy moj stary 16letni Philips:-(

      Usuń
  11. Witam dziękuję za super informacje,które bardzo mi się przydały ponieważ też chcę właśnie kupić ten sam model. Jedno pytanie tylko bo gdzies widziałam inne opinie że nie można dokupić extra tarcz czy to prawda?
    Jedna pan pisała że to właśnie minus a sama nie mogę nigdzie w opisach urządzenia tego znaleźć. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postanowiłam napisać do producenta. Dam znać jaką otrzymam informację dotyczącą tarcz.

      Usuń
    2. Aga Mulole dostałam informację od producenta:
      Roboty z serii Multione mają możliwość rozbudowy o młynek uniwersalny. Ma on symbol KW715001 i jest możliwy do kupienia w autoryzowanych serwisach producenta tak jak inne części i akcesoria.
      Kenwood zapewnia dostępność części zamiennych przez wiele lat.

      Zatem wszystko jasne :) Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
    3. Dziekuje serdecznie. Mam juz robot u siebie i naprawde jestem mega zadowolona. Przetestowałam wszystko co mozliwe praktycznie i jestem bardzo a to bardzo zadowolona. Polecam go wszystkim . Jedyna mala tylko rzecz oslona na mise powinna mniec jeszcze dodatkowa oslone na wlot przez który mozna dodawac składniki bo podczas ucuerania kruchego trochę wylatuje ale poza tym wszystko gra. Soki faktycznie robię codziennie...coz nadal zachwycam sie nim
      Pozdrawiam

      Usuń
    4. Dziekuje serdecznie. Mam juz robot u siebie i naprawde jestem mega zadowolona. Przetestowałam wszystko co mozliwe praktycznie i jestem bardzo a to bardzo zadowolona. Polecam go wszystkim . Jedyna mala tylko rzecz oslona na mise powinna mniec jeszcze dodatkowa oslone na wlot przez który mozna dodawac składniki bo podczas ucuerania kruchego trochę wylatuje ale poza tym wszystko gra. Soki faktycznie robię codziennie...coz nadal zachwycam sie nim
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Ja mam tylko takie pytanie malutkie czy ośki są metalowe czy plastikowe bo we wszystkich kenwoodach które kupowałam było powiedzmy pól na pół i wiadomą rzecz że to co plastikowe się stopiło i do śmieci kupiłam Philips raz w życiu i w wysoko obrotowym blenderze były ośki plastikowe po jednym użyciu się stopiło i do wymiany nie polecam tej marki choć moja opinia może nie być wystarczająca po jednym sprzecie kenwooda uwielbiam ale martwią mnie te plastiki więc pytam jak jest z tym modelem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tak: jak szukałam robota nie znalazłam takiego, który miałby obrotowe metalowe osie. Czym się różniły? Rodzajem plastiku. Spaliłam już w swojej kuchennej karierze kilka blenderów. Wiem teraz jaki powinien być plastik w osiach. Między innymi dlatego nie kupiłam Philipsa ponieważ plastik wydawał mi się miękki i niezbyt solidny. W Multi One ośki są z twardego plastiku. Szczerze? Nie oszczędzam tego robota, a po ponad roku nie widać na osiach śladów użytkowania. Swoją drogą ciekawi mnie, czy jest na rynku blender z metalowymi osiami :)? Osobiście się nie spotkałam. Zaznaczam, że biorę pod uwagę próg cenowy do 2000zł. jeżeli ktoś wie niech da znać. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
  13. No ten blender z kubkami z kenwooda ma metalową oś i miałam również kenwooda FP582 FOOD PROCESOR lubiłam go działa silnik do dziś ośki w każdym pojemniku blendera metalowe ale zębatki w tym ala mikserze plastikowe stopiły się zanim ubiłam 3 białka jajek i lubię kenwood przez te metalowe ośki właśnie ale zawsze jest coś co mi padnie na ten przykład ręczny blender HDP406WH fajne podręczne urządzenie prawie same zalety jednak dekielek do miski z ostrzem tak nie szczelny że nadawał się do wyrzucenia bo po jakimś czasie czarna woda się z niego wylewala po ziemniakach na placki i nie dało się umyć bo sie nie rozkłada na części ale mimo to jakoś ta woda tam się wcisnęła dlatego pytałam czy w tym mikserze o którym mowa w artykule nie ma się czego przyczepić bo to już grubsze pieniądze i nie chciałabym żeby powiedzmy po miesiącu jakaś część wyrzucić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie te mniejsze blendery nie przekonują. Sama wykończyłam kilka. W tym modelu słychać jak robot sam ustawia siłę obrotów. Używałam bardzo intensywnie sokowirówki, tarek i wszystkich tarcz. Również na bardzo twardych warzywach i owocach. Nie przyczepie się do niczego, bo nic się nie dzieje :). W moim domu nie ma dnia żebym nie używała tego robota. Agata pamiętaj, że to moja subiektywna ocena. Zauważ, że powyższe opinie osób, które kupiły również są pozytywne póki co. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
  14. Super Pani opisała tego robota szukam coś z linii Kenwooda bo słyszałam o nim najwięcej pozytywnych opinii .Z racji ze mieszkam w Szwecji jest mały wybór firm i bardzo ciężko o dobrego robota w granicach od 1000 do 1500zl przeliczając już na złotówki, zależało mi też na maszynce do mięsa. Ważne że zwróciła Pani uwagę na łatwość czyszczenia bo mam kilka małych robotów i czyszczenie ich to zmora ,zniechęca do korzystania, teraz szukam czegoś co nie będzie takie problemowe, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam,

    mam takie pytanie: czym różni się model tego robota KHH326WH od KHH326SI ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Cześć! Bardzo liczę na odpowiedź, gdyż na dniach muszę (by zdążyć przed świętami) zamówić robota i też jestem w takiej kropce, że głowa boli... Chcę go kupić mamie, która zawsze marzyła o robocie. Naoglądałam się już wiele modeli, bardzo spodobał mi się Bosh MUMXL10T, który jest wykonany z metalu i ma moc 1600W - turbosprzęt, ale ma jedną wadę - nada się tylko do ciast. Ja oprócz tego chciałabym aby dobrze mielił mięso, tarł ziemniaki i ogólnie aby miał wiele takich ciekawych, przydatnych funkcji. Przy okazji chciałabym nie wydać dwóch pensji... Czy po tak długim użytkowaniu Kenwooda, jesteś w stanie mi go polecić (wiedząc, że przyszła użytkowniczka jest bardzo wymagająca)? Martwi mnie jego moc - 1000W to chyba nie jest tak dużo, czasem oglądając filmiki na Youtube widać jak takie roboty całe się trzęsą i wyglądają jakby miały zaraz się rozpaść - czy ten daje radę? Czy dobrze ugniata ciasto? A jak z kremami do ciast? Najbardziej mi zależy właśnie na tym aby był solidnie wykonany i nic się w nim ani nie spaliło, ani nie padło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opinia powyżej jest prawdziwa. Myślę, że wszystkie wątpliwości mogą rozwiać komentarze użytkowników. Jestem bardzo zadowolona. Robot sprawdza się bardzo. Bardzo dużo gotuję. Używam go codziennie. Koktajle, zupy kremy, szatkowanie, ciasta, kremy, masy, bita śmietana, beza, mielenie mięsa. Nie wyobrażam sobie już bez niego mojej kuchni. Dowodem na dobre ubijanie jest beza, którą zrobiłam i uwieczniłam http://vanillaforhome.blogspot.com/2016/01/styczen-z-biaa-chmurka.html Bez robota nie byłoby to wykonalne. Oczywiście w te święta również zrobiłam. Beza, sernik, chleb. Szybko i sprawnie. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
  17. Pani Kasiu, mam 2 pytania odnośnie tego robota. Czy przy używaniu sokowirówki lub zagniataniu ciężkiego ciasta robot "nie chodzi" po blacie? nie trzeba go trzymać rękami? Mam malakser Kenwood z serii multipro FPM i z sokowirówką dosłownie cały się trzęsie i trzeba go mocno trzymać. Z jaka ilością mąki na chleb lub kruche ciasto robot sobie jeszcze poradzi? Ciekawa jestem pani doświadczenia w tym temacie. Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, póki co jeszcze nigdy nie musiałam go przytrzymywać. Sokowirówka się trzęsie jak ma pełne sitko, ale po oczyszczeniu( bardzo łatwo oczyścić w trakcie)znów pracuje jak wcześniej. Chleby robię zwykle do 2ch keksówek i nie ma problemu. Używam mąk bezglutenowych nie wiem jak ze zwykłymi. Kruche wyrabiam na standardową blaszkę. Nie potrzebowałam więcej i też sobie radzi świetnie.Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
  18. Bardzo dziekuje za odpowiedz :-) chyba sie w koncu na niego zdecyduje.
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam,
    a czy ktoś dokupił do niego młynek KW715001 i faktycznie może potwierdzić, że pasuje on do Multione? :)

    OdpowiedzUsuń
  20. witam, ja też poproszę info o młynku, szczególnie że nigdzie nie mogę znaleźć takiego do kupienia :)
    i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roboty z serii Multione mają możliwość rozbudowy w młynek uniwersalny. Ma on symbol KW715001 i jest możliwy do kupienia w autoryzowanych serwisach producenta, tak jak inne części i akcesoria. Kenwood zapewnia dostępność części zamiennych przez wiele lat. Poniżej link do strony centrali serwisowej, gdzie znajduje się zakładka z wyszukiwarką serwisów lokalnych http://www.extraservice.com.pl/
      Taką stronę otrzymałam od producenta. Młynek do tej pory nie był mi potrzebny, ale napiszę do serwisu i dam znać jak mi poszło z zakupem.

      Usuń
  21. Dzięki Tobie go kupiliśmy i nie żałujemy! Jest extra. Jeden minus jaki zauważyłam to, że powyżej 500g mąki przy wyrabianiu ciasta drożdżowego ciasto podchodzi do góry i brudzi robota. Trzeba go pilnować i trochę pomagać. Poza tym...rewelacja ��

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajnie przygotowany material. Zasugerowalam sie i Twoj tekst przekonal mnie do wyboru kenwooda. Zastanawialam sie jeszcze nad Boshem. Jesli chodzi o Bosha to moja mama posiada o mialam przyjemnosc nie raz go testowac. Niby moc 600wat ale wyrabial ciasto drozdzowe, kruche czy na pierogi. Przy sporych moich obawach musze przyznac. Jednak zdecydowalam sie na kenwooda. Myslalam ze bedzie o niebo lepszy. I jestem zawiedziona :( prosze rozwiej moje watpliwosci. Obawiam sie ze robot jest po prostu uszkodzony albo ma fabryczne uszkodzenia. Chodzi bardzo glosno przy czym silnik nie pracuje jednostajnie, ale jakby mial naprzemian wyzsze tony i nizsze(ciezko opisac) - moze tak ma byc? Ale druga sprawa znacznie wazniejsza - nie zbiera skladnikow z dolu miski. I sa to spore niezebrane ilosci. Trzeba po lekkim przemieszaniu mieszac recznie. Niestety ale to dla mnie jakis zart :/ czy wasz model zbiera dokladnie? Na razie probowalam przy ciescie nalesnikowym i drozdzowym. Sprawdze na dniach jak wyglada wyrabianie ciasta do pizzy ale jestem zalamana. Kupowalam przez internet i niestety nie mialam sprawdzic jak dziala w sklepie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznę od obrotów. Tak jak pisałam powyżej mikser posiada czujnik elektroniczny z regulatorem prędkości, który ma na celu utrzymywanie stałej prędkości przy różnym obciążeniu urządzenia, np. podczas ugniatania chleba lub po dodaniu jaj do składników na ciasto.Stąd różnice w obrotach. Ciasto naleśnikowe robię w malakserze, ponieważ robię zwykle z mniejszej ilości składników. Misa jest dużo za duża. Kolejność mleko, jaja, maka itd. Nigdy nie mam grudek. Ciasto jest gładkie. Chleby i ciasta drożdżowe robię ciągle. Ciasta ucierane i babki również. Na dnie nigdy nic nie zostaje. Ciazto na pizzę zbiera dobrze. Myslę, że powinnaś dać mu szansę. Jak dodaję płyny do np. mąki to włączam urządzenie wcześniej i dopiero zaczynam wlewać wodę czy mleko. Jeżeli wlałabym płyn do mąki w misie i dopiero później go włączyła pewnie też coś by się przykleiło. Tyle przychodzi mi do głowy. Nie sprawdzałam swojego miksera w sklepie. Póki nie sprawdzisz w kuchni, zwykłe uruchomienie w sklepie wg. mnie nic nie da. Daj znać jak Ci idzie. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
    2. Jak sie okazalo otrzymalam model z wada. Pozostaje mi tylko odeslanie do serwisu. Pofatygowalam sie do sklepu by zobaczyc jak pracuje ten sam model i okazuje sie ze bardzo ladnie. W moim cos po prostu trze w silniku. Pech.

      Usuń
    3. No to daj znać czy sklep, w którym kupiłaś mikser wymienił produkt bez większych problemów? Jak sprawia się nowy? Pozdawiam, Kasia.

      Usuń
  23. Dzień dobry,
    Mam pytanie: czy załączone do miksera tarcze ucieraja surowe ziemniaki (np na babkę ziemniaczaną czy bliny) ?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam,
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest tarcza do placków i innych wyrobów ziemniaczanych. Dodam, że moja tarcza wytrzymała prawie dwa lata. Niestety podczas ucierania buraków nie wytrzymała i muszę zakupić nową. Jest i się sprawdza. Moja się zwyczajnie zużyła. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
    2. Dziękuję Kasiu za recenzję tego produktu.... jest dla mnie bardzo pomocna :)

      Usuń
  24. Witam, czy jest to model KHH326WH?
    Czy mogłaby Pani się odnieść do tej opinii: "Tarka do warzyw - średnica ścieralnicy o 1 cm mniejsza od wewnętrznej średnicy obudowy. Ponieważ wysokość zamontowania ścieralnicy w stosunku do otworu podajnika-popychacza jest również o 0,5cm za nisko, nie przetarte resztki wędrują do części przetartej i trzeba je potem "wyławiać" ręcznie"?
    Znalazłam podobne informacje w kilku miejscach. Podobno też całkiem spore kawałki warzyw nie są starkowane.
    Bardzo proszę o odpowiedzi na moje wątpliwości... :) chciałabym kupić ten robot ale jeszcze nie jestem przekonana.
    Czy Pani recenzja jest sponsorowana przez Kenwood..?

    OdpowiedzUsuń
  25. Moja recenzja nie jest sponsorowana. Resztki na tarce pozostają. Mnie to nie przeszkadza ponieważ jest ich kilka przy tarcia np. 1kg marchewki. Wszystko zależy również od ułożenia się warzyw w podajniku. Zostają jakby plasterki kazdego z warzyw. Po starciu wszystkiego wrzucam je jeszcze do podajnika i jest ok. Co zostanie po tej czynności wyrzucam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. A ja mam pytanie jeśli chodzi o wielkość misy...
    Czy spokojnie wyrobię w niej masę na biszkopt z 12 jajek?
    Zastanawiam się czy wybrać ten model czy chef z misą 6 litrową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie. Nigdy nie robię z takiej ilości jajek. Robiłam do tej pory z 8 (czyli podwójnej porcji mojego podstawowego przepisu)i było ok. Myślę, że 12 może być trochę za dużo.

      Usuń
  27. Witam, czy jest mozliwosc zamontowania koncowek do robienia kielbasy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, końcówek nie ma w zestawie. Jeżeli jednak nakładka masarska (plastikowa) do robienia kiełbasy jest uniwersalna do zamontowania w różnego rodzaju maszynkach to myślę, że i tutaj się da. Nie próbowałam jednak i na 100% nie mogę zapewnić, że się wszystko będzie działało idealnie.

      Usuń
  28. hej,

    A czy można do tego sprzętu dokupić przecierak do warzyw?? do innych modeli są ale nie mam info czy do tego też bedą pasowały, ponieważ są dwa rodzaje taki z nakładką do misy i taki podobny do jak do mielenia mięsa tylko z inna końcówką. Mnie osobiście interesuje ten z nakładką do miski. co roku mam mase pomidorów i kręce to wszystko ręcznie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pytanie proszę skierować do producenta. Bardzo szybko odpisują. Osobiście nigdy nie używałam, ale wiem, że są uniwersalne nakładki do kiełbas, przecieraki do wszystkich maszynek. Zamówiłam w zeszłym tygodniu kilka akcesoriów w serwisie Kenwooda i zapewniam, że jeżeli chodzi o zamienne akcesoria to nie ma z tym problemu. Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
  29. Witam, Czy ktoś porównywał model KHH323WH i KHH326WH czym one sie różnia? wg opisu niczym a cena różna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też szukałam różnicy, 323 nie ma sokowirówki :)

      Usuń
    2. ale teraz widzę, że 323 ma końcówkę WH a 326 WR więc nie jestem pewna czy o te same roboty chodzi. Znalazłam, że 326WH jest biało szary a WR biało czerwony.

      Usuń

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!