Bezglutenowy WEGE BURGER - Celiko.


Czas wrócić do blogowania. Dawno mnie tu nie było. Wprawdzie zaczęło się od awarii komputera, ale fakt, że odmówił posłuszeństwa pozwolił mi trochę odetchnąć i zregenerować siły.
Cieszę się, że seria bezglutenowych porad przypadła wam do gustu, chociaż to dopiero początek.
Nowe przepisy są w fazie testów i już niedługo pojawią się na blogu.
Nie zapominam również o wnętrzach i szyciu. Wiosenne zmiany już zaszły w moim domu. Dla mnie zaczęła się wiosna!

Pytań o dietę BG mam bez liku. Od tych pytań wiele razy zaczynają się moje przyjaźnie i znajomości.
Jak wy tak możecie żyć? Co wy w ogóle jecie? To pytania dnia codziennego. Już się przyzwyczaiłam. Jednak ci co przebywają ze mną częściej już wiedzą, że to wcale nie jest trudne. Odpowiednie nawyki żywieniowe powinien mieć każdy z nas. Zdrowo, zdrowo i jeszcze raz zdrowo!

Myślicie, że da się zrobić zdrowego bezglutenowego burgera?
Przekonajcie się sami.

Wiele razy robiłam bułki bezglutenowe, ale wychodziły twarde, ze smakiem też bywało różnie. Często były jadalne jedynie zaraz po upieczeniu, a na następny dzień bardziej nadawały się do przybijania gwoździ.
Porównując obecną sytuację z dostępnością produktów/półproduktów bezglutenowych, z tą sprzed kilku lat, trzeba otwarcie powiedzieć, że jest zdecydowanie lepiej. Przetestowałam większość dostępnych mieszanek. Różnią się między sobą zarówno składem jak i efektem końcowym. Natomiast jedno pozostaje niezmienne - wysoka cena.
Dlatego wybrałam dla was kilka produktów Celiko, bo sama używam i jestem zadowolona.
Stosunek jakości co ceny jest dla mnie w pełni satysfakcjonujący.
W kolejnych postach zapewne będą się przewijały produkty, które przeszły bardzo wymagające testy smakowe moich domowników :)
Mieszanki chlebowe można kupić w cenie od 3.19 zł do 3.99 zł. Zrobicie z nich chleb lub sześć do siedmiu bułeczek. Bardzo lubię chlebek kukurydziany lub ryżowy.



Przepis na wykonanie chleba jest podany na opakowaniu. Ogólnie sprawa jest prosta, należy jedynie zmieszać składniki z opakowania. Pytanie jak zrobić bułki skoro konsystencja przypomina ciasto naleśnikowe? Prosto! Ja używam w tym celu papierowych papilotek na muffinki. Powiny być płaskie i większe.
Tego typu bułeczki wykorzystuję do zrobienia np. Wege Burgera lub prostego śniadania.



 WEGE BURGER 

6 bułek z mieszanki na chleb ryżowy lub kukurydziany Celiko
sałata
pomidor
ogórek
Inne dodatki wg uznania.

KOTLET CURRY Z KASZY JAGLANEJ

3 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
jajko (można pominąć)
2 łyżeczki przyprawy curry
3-4 łyżek mąki kukurydzianej
sól i pieprz do smaku

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i formujemy kotleciki. Smażymy i odsączamy na papierze kuchennym.


Pozostaje tylko złożyć naszego Wege Burgera i gotowe!


Smacznego!

Gdzie zjeść takiego burgera? W mojej kuchni PINK and SPRING!
Zapraszam!
Więcej już niebawem :)


3 majcie się!
Kasia.






2 komentarze :

Dziękuję za Twój pozostawiony ślad!